Czy wino nadaje się na prezent biznesowy?
Kontakty biznesowe wymagają od poszczególnych podmiotów kreatywności oraz zadbania o wzajemne relacje. Drobne upominki mogą się okazać nie tylko odpowiednio dobranym dodatkiem, ale również kluczem do odniesienia sukcesu przez firmę. Warto więc świadomie podejmować decyzje o zakupie prezentów dla partnerów biznesowych. Odpowiedni dobór gwarantuje zapewnienie właściwego wizerunku firmy a także jest wyznacznikiem standardów oferowanych przez nią. Trafiony zakup to także milowy krok w stronę zdobycia lojalności współpracownika czy też klienta. Każdy kij ma jednak dwa końce, dlatego należy zwracać szczególną uwagę na wręczany upominek. Niewłaściwy wybór niesie ryzyko zepsucia relacji biznesowych. Złe wrażenie zostawione przez nas może rzutować na firmę przez długi czas.
Z tych oraz innych względów należy świadomie podejmować decyzję o zakupie podarunków. Wino na prezent może okazać się trafionym w dziesiątkę pomysłem. Czasami jednak, lepiej unikać wręczania go klientom biznesowym z różnych względów.
Znajomość wina kluczem
Biznesmen powinien wykazywać się znajomością na wielu płaszczyznach. Oprócz prowadzenia rozmów, zawierania umów czy też zdobywania nowych klientów musi posiadać elementarną wiedzę z innych dziedzin. Podstawowe zasady zachowania (popularny savoir-vivre) czy też wiedza z zakresu psychologii biznesu pomagają w kreowaniu pozytywnego wizerunku. Kompetentny pracownik zwraca uwagę nawet na detale, to właśnie one często decydują o powodzeniu i porażce danego przedsięwzięcia.
Wino od wieków towarzyszy ludziom na wszelkiego rodzaju przyjęciach, okazjach a także na co dzień. Powstałe odmiany różnią się wytrawnością, jakością oraz ogólnym smakiem. Dobór wina na prezent zależy od ogólnego wieku obdarowywanego, jego preferencji a także płci. Inny trunek będzie odpowiedni dla dojrzałego, pewnego siebie mężczyzny. Bardziej subtelny smak docenią z kolei kobiety.
Znajomość z zakresu win nie jest powszechna. Tylko ich miłośnicy odróżnią nawet dwa zbliżone do siebie smaki. W wypadku zakupu wina na prezent, warto zatem sięgnąć po pomoc z zewnątrz. Niektóre firmy zdają się być w tej kwestii niezastąpione.
Opakowanie prezentu
Następnym krokiem po wyborze tego szlachetnego trunku, będzie jego odpowiednie zapakowanie. Bardzo niekorzystne, poza drobnymi wyjątkami, jest wręczenie wina bezpośrednio do ręki. Wygląda to nieestetycznie a do tego wystawia nas w złym świetle. Każdy, nawet najdrobniejszy upominek powinien być zapakowany. Mała torebka papierowa wystarczy, aby przekazać nasz prezent z odpowiednim szykiem i elegancją.
W wypadku win, nie należy wybierać również zestawów z lampkami czy też innymi dodatkami. Nadają się one idealnie na przyjęcia domowe czy też inne okolicznościowe prezenty. Będą jednak zupełnie nietrafionym pomysłem w kontaktach biznesowych. Zakup gotowego zestawu sugeruje drugiej osobie nasz brak znajomości tematu. Decyzja o zapakowanym w karton produkcie wystawia nam złą laurkę a do tego cały prezent wygląda topornie i ociężale.
Dla najbardziej wymagających i spełniających oczekiwania kontrahentów, dobrym pomysłem będzie zakup kosza upominkowego z winem np. ze strony nobilia.pl. Wybór trunku z odległych regionów świata docenią pasjonaci tematu. Osoby, które raczej na co dzień nie spotykają się z tego typu prezentami docenią popularne włoskie czy też francuskie produkty.
Kosze upominkowe to także gwarancja odpowiedniego zapakowania oraz doboru produktów. Prezentują się okazalej od zestawów, wystawiają również lepszą opinię o darczyńcy. Zbudowanie relacji z klientem pozostaje bezcenne, dlatego wyższy koszt zakupu jest w tym wypadku w pełni zrozumiały.
Podsumowanie
Wino to tylko jeden z pomysłów na prezent oferowany swoim wspólnikom oraz klientom. Szeroki zakres produktów to gwarancja trafnego wyboru. Jeżeli zależy nam na stworzeniu pozytywnego wizerunku, przy podejmowaniu decyzji należy zwrócić uwagę przede wszystkim na wiek obdarowywanego, jego status społeczny oraz osobiste preferencje. Zakup trunku będzie wtedy o wiele łatwiejszy a ryzyko wręczenia złego prezentu spadnie do minimum.